بنزالکونیوم کلرید 50

BENZALKONIL 50
Benzalkonium chloride 50%

n-آلکیل دی متیل بنزیل آمونیوم کلرید 50 یا بنزالکونیوم کلرید 50 یا بنزالکونیل 50، یک سورفکتانت کاتیونیک با کف کم و آمونیوم چهار ظرفیتی، در محصولات گندزدا و ضدعفونی‌ کننده استفاده می‌شود. این ماده با ایجاد اختلال در غشای سلولی میکروارگانیسم‌ها، باعث غیرفعال شدن یا نابودی میکروب‌ها و ویروس‌ها شده و به عنوان عامل ضدعفونی کننده، نگهدارنده، سورفکتانت، ضد الکتریسیته ساکن، ضد خوردگی پایه زیستی استفاده می‌شود.

  • ضد الکتریسیته ساکن
  • نگه دارنده
  • سورفکتانت با کف کم
  • ضد الکتریسیته ساکن
  • نگه دارنده
  • سورفکتانت با کف کم
  • ضد عفونی کننده
  • ضد عفونی کننده
  • نگه دارنده
  • ضد عفونی کننده
  • نگه دارنده
  • سورفکتانت با کف کم
  • ضد خوردگی پایه زیستی
  • سورفکتانت با کف کم
  • ریتاردر

توضیحات

کاربردها و مصارف بنزالکونیوم کلرید 50

  1. ضد عفونی‌کننده‌ها و گندزداها: بنزالکونیوم کلرید 50 (Benzalkonium chloride 50%) به عنوان عامل ضد عفونی کننده در برابر طیف گسترده‌ای از میکروارگانیسم‌ها از جمله ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها موثر است. این ماده را می‌توان، در بیمارستان‌‌ها، مراکز مراقبتی، آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی و اماکن دیگری که ضدعفونی بودن سطوح و تجهیزات حائز اهمیت است، استفاده کرد. از این ماده ضد عفونی کننده همچنین در کرم‌های درمان سوختگی و زخم، اسپری‌های شست و شوی زخم و دهانشویه‌ها استفاده کرد.
  2. محصولات پاک کننده خانگی: بنزالکونیوم کلرید 50 در بسیاری از محصولات پاک کننده خانگی مانند پاک کننده‌های سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه و شوینده‌های لباسشویی وجود دارد. این ماده ضد الکتریسیته ساکن، نگهدارنده، سورفکتانت کاتیونیک با کف کم و ضدعفونی کننده بوده و می‌تواند باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در سطوح خانه را از بین برده و محیطی بهداشتی فراهم کند.
  3. محصولات مراقبت شخصی: بنزاکونیل 50 به عنوان یک ماده آنتی باکتریال، مانع از گسترش عوامل بیماری زا شده و در برخی از محصولات مراقبت شخصی مانند ضد عفونی‌ کننده‌های دست، دستمال‌های مرطوب، صابون‌های آنتی باکتریال، ژل‌های پاک کننده استفاده می‌شود.
  4. تصفیه آب: بنزاکونیل 50 (BENZALKONIL 50) در فرآیندهای تصفیه آب برای کنترل رشد باکتری‌ها، جلبک‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها استفاده می‌شود. این ماده به تمیز ماندن آب در استخرها، برج‌های خنک کننده، سیستم‌های آب صنعتی، مخازن ذخیره آب، اسپاها، حوضچه‌های تزئینی و فواره‌ها کمک می‌کند.
  5. کشاورزی و دامپزشکی: بنزالکونیوم کلرید 50 به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده و گندزدا در نگهداری حیوانات، تجهیزات و اماکن کشاورزی و دامپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به کنترل گسترش بیماری‌ها کمک کرده و امنیت زیستی را حفظ می‌‌کند. در استخرهای پرورش آبزیان برای از بین بردن انگل ماهی‌ها و پیشگیری از بیماری‌های عفونی در ماهی‌ها و صدف‌ها و سایر آبزیان از این ماده استفاده می‌شود.
  6. مواد نگهدارنده: بنزاکونیل 50 به عنوان نگهدارنده، به منظور جلوگیری از رشد میکروبی و افزایش طول عمر محصول، به محصولات مراقبت شخصی و خانگی اضافه می‌شود.

ویژگی ها و خواص بنزاکونیل 50

⇐ ضد عفونی کننده قوی: بنزالکونیوم کلرید 50 (Benzalkonium chloride 50%) مانع از رشد و تکثیر عوامل بیماری زا از جمله قارچ‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها می‌شود؛ این ویژگی آن را به ماده‌ای ارزشمند و مهم در ضدعفونی کننده‌ها و گندزداها تبدیل کرده است.

⇐ فعالیت ضد میکروبی مواد باقی مانده: بنزالکونیوم کلرید 50 پس از استفاده اولیه، همچنان می‌تواند موثر باشد که این ویژگی باعث افزایش سطح بهداشت و کاهش نیاز به استفاده مجدد می‌شود.

⇐ پایداری و سازگاری: بنزاکونیل 50 (BENZALKONIL 50) به دلیل پایداری در شرایط مختلف محیطی شناخته می‌شود؛ این ماده حتی در حضور مواد آلی مانند خاک نیز موثر است. این ماده می‌تواند در فرمولاسیون محصولات مختلف، بدون کاهش میزان اثر بخشی گنجانده شود.

⇐ سهولت استفاده: بنزاکونیل 50 به دلیل فرم مایع و حلالیت در آب می‌تواند به آسانی با سایر مواد مخلوط شود. این ویژگی این ماده را به گزینه مناسبی برای استفاده در ضدعفونی کننده‌ها، گندزداها و محصولات پاک کننده تبدیل کرده است.

⇐ کاهش ریسک ایجاد مقاومت: بنزالکونیوم کلرید 50 نسبت به برخی از مواد ضد میکروب، احتمال ایجاد مقاومت میکروبی کم‌تری دارد؛ این ویژگی یک مزیت مهم در جلوگیری از به وجود آمدن گونه‌های مقاوم میکروارگانیسم‌ها است.

شکل ظاهری در 25 درجه سانتیگراد مایع شفاف
pH 6-8
اکتیو % حداقل 49
باقی مانده خشک % حداقل 50

برای دریافت رایگان فایل MSDS این محصول از لینک‌ مقابل استفاده کنید :
دانلود فایل MSDS
برای دریافت رایگان فایل TDS این محصول شماره موبایل خود را وارد کنید :
شماره موبایل را به درستی وارد کنید
لینک دانلود فایل مورد نظر برای شما پیامک شد.
خطا در ارسال پیامک.